Sterk kropp med enkel hjemmetrening

Det er ikke bare store treningsapparater som kan gi deg den ekstra belastningen du trenger for å styrke muskulaturen. Med noen enkle basis produkter kan trene når og hvor du vil.

Sterk kropp med enkel hjemmetrening

Tungt å komme igang med treningen?

Føler du at det er vanskelig å komme i gang med treningen, og at motivasjonen til å dra på et treningssenter ikke er tilstede? Da er du ikke alene. Mange mennesker synes det kan være utfordrende å ta det første steget til en mer aktiv hverdag.

Da er det godt å vite at med riktig utstyr og kun 10-15 minutter tre ganger i uka, så er du i gang. Det trenger ikke være mer komplisert enn det. Det aller viktigste er å være i bevegelse, og ikke minst å styrke kroppen til å klare alle hverdagens utfordringer. Du vil raskt oppleve at du får mer overskudd og en sterkere kropp.

Slyngetrening hjemme

Basis-produkter og treningsprogram

Under viser vi forslag til produkter som du kan bruke hjemme for å trene smart og effektivt. I tillegg til dette utstyret har vi laget flere treningsprogram som du kan bruke for å komme i gang. Ser treningsprogram her!

Slynger: Trening med slynger er både enkelt og utfordrende. Med slynger kan du gjennomføre øvelser hvor du kombinerer flere muskelgrupper samtidig, og dermed er dette en tidseffektiv måte å trene på. Du kan for eksempel kjøre rygghev hvor du trener bred ryggmuskulatur, biceps, mage/rygg samtidig. Se forslag til slyngeøvelser her! 
Treningsstrikker med ulik motstand: Trening med strikk gir deg mange variasjonsmuligheter. Du kan for eksempel trene sittende magebøy for magemusklene, eller sittende roing for å styrke musklene i ryggen. Se forslag til trening med strikk her!
Progression Roller: Kan brukes til mange ulike øvelser. Se øvelser her! Blant annet kan du ta sit-ups med Progression Roller under ryggen. Denne er også glimrende til egenmassasje og avspenning av muskulaturen i hele kroppen.
Hoppetau: Kan brukes til oppvarming. Bare ti minutter med hoppetau kan være like effektivt som en joggetur på 30 minutter.
Treningsmatte: Til å gjøre øvelsene på. Her er noen øvelser du kan gjøre kun med en matte. Se trening på matte her!

Med disse produktene har du mulighet til å trene nær sagt hvor som helst – hjemme, på jobben eller på hytta. Det fine er at treningen ikke trenger å ta lang tid. Med 10-15 minutter tre ganger i uken har du kommet langt på vei.


Tomas - selger, treningsveilder og PT

Tomas Sindal Kristensen

Selger i Sportsmaster, Sertifisert PT og Treningsveileder

Mangeårig selger i Sportsmaster. Stor kompetanse på treningsfysiologi og har jobbet med skaderehabilitering og idrett på forskjellige nivå i mange år. 
Sertifisert PT fra NIH.