Trening med Aleksander Aamodt Kilde

1. Markløft

Trener:
Ben

Beskrivelse:
Hold vektstangen med et bredt grep. Bøy ned til ca. 90° i knærne, hold ryggen rett og blikket fram. Press opp igjen og gjenta øvelsen.

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 1b Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 1a

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 1c Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 1d

2.  Bulgarsk utfall

Trener:
Ben

Beskrivelse:
Stå på ett ben med det andre benet hvilende på benken. Det aktive ben er plassert et godt stykke foran det andre. Bøy ned til ca. 90 grader i kneet. Hold overkroppen oppreist og blikket fram under hele bevegelsen. 

 

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 2a Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 2b

3. Knebøy


Trener:
Ben, setet

Beskrivelse:
Start stående med stangen hvilende bak nakken. Grip stang utenfor skuldrene. Bena er litt bredere enn hoftebredde. Brystet opp og ryggen spent. Sett deg ”bak og ned” med setet. Hold en oppreist og nøytral rygg under hele bevegelsen. Stopp når hofteleddet er lavere enn kneleddet. Trykk gjennom hælen på vei opp til startposisjon

 

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 1  Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 2

4. Chin/pull-ups med vektskive

Trener:
Rygg, armer, bryst

Beskrivelse:
Heng med et bredt grep og trekk deg rett opp til haken er på høyde med grepet. Senk rolig tilbake. Hold blikket rettet fram og ned under hele bevegelsen.

 

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 3  Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 4


5. Benpress

Trener:
Ben, setet

Beskrivelse:
Plasser føttene i ca hoftebredde og la de peke litt fra hverandre. Stram opp i mage- og korsryggregionen og press til benene er nesten strake. Vend tilbake til startstillingen uten at vektene klapper sammen og gjenta.


Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 5 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 6

6. Ut til siden med strikk

Trener:
Ben, core

Beskrivelse:
Strikk rundt hofte, stå med et ben på skråbrett og bøy ned til ca. 90° i knærne, hold ryggen rett og blikket fram, legg trykket ned i fot og skyv til siden.

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 7  Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 8


7. Box jump


Trener:
Ben, spenst

Beskrivelse:
Start stående med en boks fremfor deg. Gjør et hopp opp på boksen og land med foten inne på boksen.

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 9 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 10

8. Snatch med manual

Trener:
Ben, core, skulder

Beskrivelse:
Reis deg raskt opp fra knebøy posisjon og når kraften fra hoftene blir frigjort sving den ene armen opp mot taket (i snatch)

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 11  Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 12

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 13 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 14


9. Deadball løft

Trener:
Ben, core

Beskrivelse:
Stå med samlede bein, løft ballen over skulder og slipp den med begge hendene

 
Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 16 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 17

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 18 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 19

10. Bicep curl

Trener:
Overarm

Beskrivelse:
Ta et godt grep om håndtakene og la armene henge ned. Bøy i albuene og løft opp til de er maksimalt bøyd.

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 20 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 21

Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 22 Aleksander Aamodt Kilde treningsøvelser 23